27.–30. augustil toimunud muusika- ja linnafestival Tallinn Music Week (TMW) tõi Eestisse 658 väliskülalist. TMW eel Narvas toimunud festival Station Narva elavdas regionaalset turismi. Kokku tõid TMW ja Station Narva festivalid Eestisse eriolukorra järgsel koroonaviiruse perioodil 1617 majutusööd. TMW rahvusvaheline kajastus tõi positiivseid uudiseid Eestist ja siinsest muusikaelust ligi 900 000 lugejani kogu maailmas.
Mõju Eesti majandusele ja turismile
Tänavu eriolukorra järgselt toimunud TMW ja Station Narva festivalid elavdasid nii välis- ja siseturismi kui ka kogu muusika- ja kultuurisektoriga külgnevat ökosüsteemi. TMW festivalil osales kokku 658 väliskülalist, kes veetsid siin keskmiselt 2,46 ööd. Vastavalt 2018. aastal Eesti Konjunktuuriinstituudi poolt läbi viidud mõju-uuringule kulutas TMW-l osalenud väliskülaline Eestis keskmiselt 434,3 eurot, jättes seega käesoleva aasta augustis Eesti majandusse ligi 290 000 eurot. Festival pakkus tööd ja tulu kokku 160 ettevõttele Tallinnas ja 59 ettevõttele Narvas.
Eesti Statistikaameti andmeil ööbis suvekuudel Eesti majutusettevõtetes eelmise aastaga võrreldes 67% vähem välisturiste. TMW esialgse prognoosiga võrreldes vähenes festivali raames väliskülaliste ööbimiste maht reisipiirangute tingimustes aga vaid 39%, seega suudeti üleriigilise statistikaga võrreldes väliskülastajate hulka märkimisväärselt hoida.
TMW partnerid turismisektorist hindasid kõrgelt festivali panust välisturismi elavdamisse ja positiivsesse Eesti turundamisse eriolukorra järgsetes tingimustes.
Eesti Turismifirmade Liidu president ja Go Group nõukogu liikme Tiit Pruuli sõnul vajasid inimesed möödunud suvehooajal reisimiseks head põhjust, aga ka professionaalset teenindust ja rahulikku, täpset kommunikatsiooni: „Tunnustan Tallinn Music Weeki ja teisi kultuurikorraldajaid, kes turismiettevõtetega koostööd teevad ekstra pingutuse eest, mida väliskülaliste vastuvõtmine praegusel ajal eeldab. Turism ja kultuur on vastastikku teineteist toetavad nähtused. See, kuidas raskel ajal toimunud kultuurisündmused on aidanud ka turismitööstust, on ilmselge. ETFL toetab vastutustundlikku reisimist ja samamoodi läbi viidud kultuuriüritusi ka pandeemia ajal.“
Ka Nordic Hotels juhatuse liige Feliks Mägus tõstab esile TMW panust tänavuse välisturismi edendamisel: „Tunnustame kõrgelt Helen Sildna ja kogu TMW meeskonna otsustavust korraldada järjekordne festival vaatamata väga keerulisele olukorrale. Kultuuritegevus peab jätkuma ka raskel ajal ja Nordic Hotel Forumil on hea meel, et festival tõi väliskülalisi vastutustundlikult Tallinna ka sel augustil. Avame hotelli remondijärgselt tuleval kevadel, et olla valmis uueks hooajaks ja TMW toimumiseks mai alguses. On olnud rõõm olla kogu TMW teekonnal festivalile partneriks.“
Mõju muusika- ja kultuurivaldkonnale
TMW pakkus tööd kogu kultuurisektoriga külgnevale ökosüsteemile, kaasates festivali elluviimisse 160 teenusepakkujat tehnikafirmadest toitlustusasutuste ja reisikorraldajateni. Eesti muusikavaldkonnale pakkus festival eeskätt rahvusvahelise tegevuse edendamise võimalusi. Festivalil esinenud Eesti artistid hindasid TMW mõju-uuringu andmeil iseäranis kõrgelt tänavu esmakordselt pakutud artistinõustaja teenust ja kajastust välismeedias. TMW uudised ja reportaažid jõudsid enam kui 170 välismeedia kajastuse kaudu ligi 900 000 inimeseni üle maailma. TMW tegevusi ja esinejaid tutvustasid muuhulgas maailma suurima levikuga muusikakuukirjad MOJO ja Rolling Stone, rahvusvahelise muusikatööstuse juhtivad häälekandjad Pollstar, Audience ja IQ, Soome ringhäälingu YLE teleuudised ja Saksamaa ringhääling Deutsche Welle.
Mõju regionaalarengule
TMW programm ulatus ka väljapoole tõmbekeskusi, sh Koplisse ja Lasnamäele. TMW-ga samal nädalal toimunud Station Narva festival tõi Narvasse 1167 inimest, kellest hinnanguliselt kaks kolmandikku olid Narvast ja mujalt Ida-Virumaalt ning kolmandik mujalt Eestist. Vaatamata reisipiirangutest tingitud ümberkorraldustele hindas avalikkus ja kohalik elanikkond kõrgelt tänavuse festivali programmi ja linnaruumi eripärast esiletõstmist, samuti riskigruppide kaasamist
Järgmine TMW festival toimub 6.–9. mail 2021 ja Station Narva septembris 2021.
TMWja Station Narva festivale korraldab Shiftworks OÜ koos paljude partnerite ja kaaskorraldajatega vastavalt ürituse toimumisajal avalikele üritustele kehtivatele reeglitele, mis aitavad vältida koroonaviiruse levitamist või sellesse nakatumist.
TMW 2021 passid on müügil festivali veebipoes. Kuni 20. detsembrini maksab festivalipass 45 eurot ning festivalile ja konverentsile nii kohapealse kui ka digitaalse pääsu tagav PRO pass 150 eurot. Samuti on veebipoes müügil 50 eurot maksev DigiPRO pass, mis tagab digiosaluse konverentsil ning 225 eurot maksev toetajapass, mis võimaldab festivali korraldust toetada ja sellega lähemalt tutvuda.